Spelregels

Op deze pagina lees je meer over de 'spelregels' van het Open Huis. Waar moet je op letten als je mee wilt doen aan het Open Huis?

Versterking capaciteit Informatiehuishouding organiseert samen met I-Arbeidsmarktcommunicatie een Open Huis bij Amare om de deuren open te zetten voor talent uit het IT- en IHH-domein.

We verwachten minimaal 400 informatiespecialisten en IT’ers die we willen verbinden met zo veel mogelijk verschillende rijksorganisaties. Hierin spelen rijksorganisaties natuurlijk een heel grote rol.

Het doel is om zoveel mogelijk geïnteresseerden en potentiële kandidaten een goed, inhoudelijk en eerlijk beeld te geven van wat er bij de Rijksoverheid op het terrein van IT & IV zoal gebeurt. Aan jullie de taak om hier vorm en inhoud aan te geven.

Om het voor iedereen zo aantrekkelijk mogelijk te maken hebben we voor de deelnemende Rijksorganisaties en ZBO’s een aantal spelregels opgesteld:

  • Randvoorwaarde is dat elke deelnemende rijksorganisatie meerdere IT- en/ of IV-vacatures heeft openstaan, die op 4 september getoond kunnen worden aan geïnteresseerden. Kandidaten kunnen op de dag zelf aangeven interesse te hebben in vacatures.
  • De Meet & Match markt is een verplicht onderdeel voor elke aanwezige organisatie en zal gedurende het gehele event (van 12:45 - 19:00 uur) bemand moeten zijn. Het is mogelijk om één eigen banner mee te nemen, evenals flyers/goodies. Per rijksorganisatie verzoeken wij jullie om met minimaal 2 en maximaal 3 collega’s aanwezig te zijn.
  • Het is de bedoeling dat de bezoekers van het event bij jullie terecht kunnen voor vakinhoudelijke vragen over IT en IV, maar uiteraard ook over zaken als arbeidsvoorwaarden. Zorg daarom dat je minimaal één collega meeneemt die vakinhoudelijke informatie kan geven én minimaal één werving- en selectiespecialist.
  • Voor de mini-hackathon willen we samen met de organiserende rijksorganisatie bepalen wat het onderwerp is en wat de verwachtingen zijn.
  • De Rijksorganisatie of ZBO die de hackathon organiseert zal de volgende punten aanleveren om de hackathon zo goed mogelijk te laten slagen:
  1. Een interessante case/ probleemstelling waar zij tegen aan lopen. Deze probleemstelling pitchen zij in 5 minuten aan de deelnemers.
  2. Ze zorgen voor minstens 6 collega’s die aanwezig zijn (2 op de Meet & Match en 4 bij de hackathon). De 4 collega’s bij de hackathon zijn volledig op de hoogte van alle ins en outs van de casus. Zij beantwoorden alle vragen van de deelnemers.
  • Gedurende het hele event kunnen Rijksorganisaties en ZBO’s in gesprek met deelnemers. Wees daar zelf proactief in! Jij ben zelf verantwoordelijk voor je eigen contactlijst en met welke deelnemers jij in contact wilt blijven voor de vacatures die je open hebt staan.

Na afloop van het event

  • Als kandidaten aangeven belangstelling te hebben voor jouw organisatie verwachten we dat de kandidaat binnen een week van jouw rijksorganisatie te horen krijgt of hij/zij wordt uitgenodigd voor een vervolggesprek of anderszins duidelijkheid krijgt over hoe, wanneer en door wie er met hem of haar contact wordt opgenomen.
  • Wij stellen het op prijs als je ons op de hoogte houdt van de voortgang van de sollicitatie(s) via openhuis@rijksoverheid.nl.
  • Het vervolg is de verantwoordelijkheid van de rijksorganisatie. Noteer zelf de gegevens van de kandidaten, we gaan ervan uit dat er een vervolg aan gegeven wordt.